Korábban
a következő Istennőkről készültek már összefoglalók:
1. Ízisz:
2. Pleroma:
3. Dou Mu:
4. Astara:
5. Kuan Yin:
6. Hszi Vang Mu:
7. Gaia Sophia:
8. Abundantia:
9. Astraea:
Kezdjük
egy idézettel, ami kapcsolódik az Istennőhöz. 2018. decemberi
Cobra bejegyzés:
„1793.
november 10-én a párizsi Notre Dame templomában aktiválták az
Értelem és Szabadság Istennőjét. A
római időkben a templom Ízisz templomának helyszíne volt.
Ahol
az Istennői misztériumokba beavatottak még ma is találkoznak.
Pontosan
225 évvel az Értelem Istennőjének aktiválása után az
Ellenállási Mozgalom bizonyos Istennői papnői feljöttek a
felszínre Párizsban és egy speciális planetáris kundalini
aktivációt hajtottak végre.
Az
aktiváció 2018. november 8. és 11. között zajlott, a világ
vezetőinek párizsi találkozójának idején. A második pince
TÉNYLEG létezik, bár a pincérnő letagadta. (Megjegyzés: Ez
utóbbi mondatot november 9-én tette közzé Cobra, mint
kódolt üzenetet. a szerk.)
Ez
az aktiváció arra szolgált, hogy beindítsa a planetáris
kundalini ébredést, ahol az emberek majd végre fellázadnak a
sötét erők elnyomása ellen.
Ennek
a planetáris kundalini aktivációnak az egyik aspektusa az volt,
hogy a nők elkezdjék visszaszerezni szexuális energiájukat és
kifejezni testük szépségét.
2018.
november 11. óta a párizsi Istennő örvény folyamatosan kundalini
aktivációkat indít be a bolygó felszínén minden emberben. Ez az
okkult oka a Sárga Mellényes mozgalom sikerének, ami az összes
zsarnokság ellen irányuló alulról szerveződő mozgalom.
Marianne,
az Értelem és Szabadság Istennőjének archetípusát idézték
meg, akinek az energiáját 225 évvel ezelőtt Párizsban
aktiválták.”
Marianne
Istennő a Francia Köztársaság nemzeti szimbóluma. A Szabadság
és Értelem megtestesülése. Marianne az ország több részén van
kiállítva és tisztelettel adóznak neki a Városházákon és a
Bíróságokon.
Ő
testesíti meg a Köztársaság Győzelmét. Párizsban egy bronz
szobra vigyáz a Nemzeti térre. Ezenkívül egy másik szoborral
szintén megjelenik a párizsi Köztársaság téren is.
Őt
ábrázolják profilból az ország hivatalos kormányzati logóján.
Franciaországban az 1, 2 valamint a 10 centesek hátulján is ő
található, valamint folyamatosan feltűnik a postai bélyegeken is.
Korábban, az euró előtt, a francia frankon is rajta volt pl. a
10, 100, 500 és 1000 frankoson.
Kiemelkedő
személyisége miatt a Francia Köztársaság a legtöbb kormányzati
dokumentumon köztársasági szimbólumként használja.
Mint
nemzeti ikon, ő testesíti meg a monarchia ellentétességét. A
Szabadság a Demokrácia bajnoka, aki minden elnyomás és rabság
ellen van.
Az
ókori időkben gyakori volt, hogy bizonyos eszméket és elvont
entitásokat Istenként vagy Istennőként fejezzenek ki. Majd a
középkorban ez feledésbe merült, de a Reneszánsz idején újból
megjelent.
A Francia forradalom idejében, 1789-ben, sok allegórikus
(jelképes) megszemélyesítője lett a Szabadságnak és az
Értelemnek. Majd ez a két megtestesülés végül egy női alakban
olvadt össze, ábrázolták ülve vagy állva, kísérve különböző
jellemzőkkel, mint: a háromszínű kokárda (Franciaországé kék,
fehér és piros színben) vagy fríg sapkával a fején. Ez a női
alak tipikusan szimbolizálja a Szabadságot, Értelmet, a Nemzetet,
a Szülőföldet és a Köztársaság polgári értékeit.
A
Szabadság-szobor szintén ezeket az értékeket jeleníti meg. Csak
érdekességképpen: a szobor megtalálható New Yorkban, Párizsban
és Saint-Étienne-ben is. 1792-ben a Nemzetgyűlés rendelte el,
hogy az állam új hiteles megtestesítője egy női, álló szobor
alak legyen, aki egy lándzsát tart a kezében a tetején egy fríg
sapkával a magasba mutatva.
A
történész Maurice Agulhon, elég részletes nyomozást végzett
Marianne alakjával kapcsolatban. A felfedezésben észrevette, hogy
mind a francia tradíciókban, mind szellemiségükben a Nő maga
testesíti meg a Köztársaság eszméit. A feminin allegória
szintén egy mód volt arra, hogy szimbólumként mutassa a régi,
monarchikus, királyi renddel való kapcsolat megszakítását, és a
modern, republikánus ideológia bevezetését.
A
Francia forradalom előtti időkben, a Francia Királyság férfias
alakokként volt ábrázolva, ahogy az jól látható a Versailles-i
palota bizonyos mennyezetein. ( Viszont érdekességképpen mégis
fontos megjegyezni, hogy a francia nyelvben Franciaország és a
Köztársaság nőnemű főnévként jelzett: la France, la
Rébublique).
Bár
Marianna alakja nem kapott jelentős figyelmet 1792-ig, mégis a
Szabadság Istennőjének eredete egészen 1775-ig nyúlik vissza,
amikor is Jean-Michel Moreau megfestett róla egy képet, amin egy
fiatal nőként, római stílusú ruhában, szintén fríg sapkát
magasba tartva a kezében ábrázolta. Ez néhány évvel később
nemzeti szimbólum lett egész Francia honban.
Marianne
első és fontos megjelenése 1789 júliusában történt, amikor is
egy érmen jelent meg és a Bastille ostromát ünnepelték az
emberek, és más, korai forradalmi történéseket.
Ezen
időtől kezdve egészen 1792 szeptemberéig a háttérbe szorult,
helyette Merkúr (római Isten, görögöknél Hermész, aki az
Istenek hírnöke) és Minerva (a Bölcsesség és az államvezetés
művészetének római Istennője) került előtérbe.
1792
szeptemberétől viszont a népszerűsége növekedett. Az alakját
azért választották, mert ő volt a biztosítéka az Első Francia
Köztársaságnak, aki biztos lábakon áll, fiatal és határozott.
Marianne-t egyszerű női ruhában ábrázolták, jobb kezében a
forradalom lándzsájával tetején a sapkájával és így
kormányozza az országot. Bár ő egy álló alak és lándzsát
tart a kezében, mégsem mutat bántó és erőszakos megjelenést.
1793-ban
ezt a megjelenést felváltotta egy kissé erőteljesebb és
lendületesebb forma, ahol egy csupasz mellű, szenvedélyes
tekintetű nő jelenik meg, aki a férfiakat a csatába vezeti. Az ok
a változó Köztársaság volt. Bár Marianne alakja elsősorban
semleges, a megjelenés megváltoztatása jelezte a Terror kezdetét,
ami aktív forradalmi akciókat jelentett az idegenekkel és az
ellenforradalmárokkal szemben. Ez a sokkal radikálisabb Marianne
ébresztette és buzdította a francia embereket arra, hogy csatába
induljanak.
Marianne
szimbólum jelentősége egyre jobban nőtt, és „átkúszott”
Napóleon és Sieyés abbé hatalomra törésekor is. Merkúr és
Minerva kezdett elhalványulni, Marianne pedig szintén elveszítette
konkrét személyi jellegét, bár amit szimbolizált az megmaradt,
így viszont teret kapott az a lehetőség, hogy az akkori francia
politika alakjai a saját céljaik szerint manipulálják az
arcmását.
1848.
március 17-e, megalakult a második Köztársaság és elindult egy
verseny is. A Köztársaságot ahol csak lehetett jelezték:
festményeken, szobrokon, érméken, pénzeken, pecséteken, bár
hivatalos ábrázolása nem létezett. A Királyság bukása után,
az Ideiglenes Kormány a következőt jelentette be:
„A
Szabadság arca mindenhol át kell, hogy vegye a korrupció és
szégyen imázsát, amit 3 nap alatt sikerült az önzetlen és
nagylelkű francia népnek megtörni.”
Először
történt meg az, hogy Marianne jelképe ő maga, egyként
tömörítette magába a Szabadságot, a Köztársaságot és a
Forradalmat.
Két
fajta Marianne-t engedélyeztek: az egyik Harcias és Győzedelmes,
felidézve Athéna görög Istennő alakját csupasz mellel, fríg
sapkában és piros női ruhában, keze felemelve felkelést szítva.
A másik viszont sokkal konzervatívabb: inkább csendesebb, antik
ruhában ábrázolva, napsugarakkal a feje körül, áthelyezve a
fejedelmi mivoltját a Köztársaságba, és kísérve megannyi egyéb
szimbólummal: búzával, ekével vagy vesszőnyalábbal, ami a római
hatósági szolgáknál volt használatos.
Ez
a két rivalizáló Marianne alak jelenítette meg a Köztársaság
kétféle elképzelését: a tőkés, burzsoá eszmét és a
demokratikus, szociális értelmezést.
A
második császárság idején (1852-1870) Marianne alakja eggyé
vált a rezsim elleni tiltakozással. A Marianne neve általánosságban
egyet jelentett a Szabadsággal.
1904
áprilisában aláírták az Entente Cordiale-t (antant kordiál,
jelentése franciául: szívélyes egyetértés, nagyon jó
kapcsolat) Franciaország és Britannia között, melyet több
humoros rajzzal, festménnyel is megörökítettek. Ezen a rajzon
Britannia és Marianne együtt táncolnak önfeledten:
A
20. század fordulóján, jobb oldali nyomásra, gyakran
befeketítették Marianne-t és prostituáltként ábrázolták. A
Birodalmi Németországban elég durva, alpári módon jelent meg,
azt sugallva, hogy prostituáltként zilált szexuális életet él,
ezenkívül egy hisztérikusan féltékeny, őrült nő, akit mindig
guggolva, félelemben, szemmel tart egy német katona.
A német állam
birodalmi periódusa alatt bevezették az idegengyűlölő
fegyverkezést, mivel a Hatalom (Reich) állandó fenyegetésnek van
kitéve az idegenektől és a tekintélyuralmi kormánytól (átmeneti
rendszer a parlamentarizmus és a diktatúra között).
A Porosz és
Német fegyverkezés magával hozta a „macsó kultusz”
megjelenését ezen időszak alatt, ahol a militarizmus egyet
jelentett a férfiassággal, és Marianne-t Németország arra
használta, hogy a „gyenge, nőies” Franciországot ábrázolja
vele kontrasztként az „erős, férfias” Németországgal
szemben.
Marianne-nal az volt a céljuk, hogy figyelmeztessék a
német polgárokat, hogy ők milyenek ne legyenek.
Visszatérve
a Francia Forradalom idejére, amikor is az emberek a jogaikért
küzdöttek, a névhasználat is fontos volt a hölgyek körében:
gyakori volt az Istennő nevének felvétele Marie vagy Anne alakban,
ezzel is Köztársaság eszméjét támogatva.
Marianne neve
összefüggésbe hozható több, különböző republikánus titkos
társasággal. A második császárság idejében egy személy egy
bizonyos társaságból, akiknek a tagjai esküt tettek, hogy a
monarchiát megbuktatják, felvette az Istennő nevét.
Az
új Marianne felbukkanása 2013 júliusában történt. Inna
Sevcsenko, a fekete forrónadrágban és fedetlen felsőtesttel
tüntető női aktivisták akcióiról elhíresült Femen nevű
szervezet ukrán vezetője, aki Franciaországban kapott
menedékjogot. Ő inspirálta a Franciaország jelképének számító
Marianne új változatát, akinek arcképe díszíti ezentúl a
francia nemzeti bélyeget.
Franciaországban
Marianne-t főképpen a burkolt iszlám veszély és probléma ellen
használják szimbólumként a francia szellemiség és a nőiség
jelképeként, fedetlen keblekkel, amit az iszlám vallás nem tűr.
A topless Marianne az emancipált francia nőt testesíti meg
ellentétben a lefátyolozott iszlám nővel szemben.
(Megj.:
Francois Holland egy alkalommal így nyilatkozott a nőkkel
kapcsolatban, ami nagy port kavart és semmilyen formában nem értünk
vele egyet: „Az elfátyolozott nő lesz a Holnap Marianne-ja.”)
A
következő részben a Cobra által jelzett, másik hivatkozásból
jönnek az információk.
A
„Szabadság Istennője” egy tág fogalom az angolban Liberty-re,
mely ezt a koncepciót (elgondolás) személyesíti meg. Több
megjelenítése is létezik: ismert pl. a római Libertas Istennőként
vagy Marianne Istennő által, aki Franciaország nemzeti szimbóluma
és még mások által is reprezentálva.
A
Szabadság-szobor, mely Frédéric Auguste Bartholdi formatervezése
és elgondolása egy jól ismert példa erre, ami ajándék volt
Franciaországtól az Egyesült Államok részére.
A
II. Pun háborúig tisztelték az emberek az antik római Libertas
Istennőt. Templomot emeltek a tiszteletére az Aventine Hill-en (
Aventine domb: a monda szerint Róma 7 halomra épült - Quirinalis,
Viminalis, Esquilinus, Caelius,
Aventinus,
Palatinus és a Capitolium dombjára.
Ezek egyikére épült az Istennő temploma Tiberius Gracchus apja
által.)
Clodius
egy szobrot is emelt a tiszteletére, Cicero házának helyszínén,
melyet később leromboltak. Az alakja hasonlított egy bizonyos Sol
Invictus Istenre ( magyarul „Legyőzhetetlen Nap” - római
Napisten, mely Constantinus császár megjelenésekor feledésbe
merült).
A
késő római köztársaság idején a Napisten és a korona
megjelenítése egyek voltak, és gyakran hozzáadták ezt a korona
jelképet a Szabadság Istennőjének ábrázolásához is.
1793-ban,
a Francia Forradalom idején, a párizsi Notre Dame vált az „Értelem
Temploma”-vá, és egy ideig a Szabadság Istennője átvette Szűz
Mária helyét több oltárnál is.
Az
Egyesült Államokban a „Szabadság”-ot 5 ágú csillaggal
jelképezik, ahogy az amerikai zászlón is látható, általában
magasba tartott kézzel. A másik kéz tarthat pl. egy pallost, mely
lefelé mutat.
Megjelenései
az Egyesült Államokban:
-
Szabadság-szobor: másolatai számos helyen megtalálhatóak, és
postai bélyegeken is látható
-
Mellszobor vagy teljes alakban több érmén is jelzik
-
New York állam és New Jersey állam zászlóján
-
A Kapitólium boltozatán
-
Geogia államban az Atlantai Kapitólium tetején
-
Texas államban, az Austin-i Kapitólium tetején
-
Indiana-ban, Fort Wayne-ben az Allen megyei bíróság épületének
tetején
-
New Jersey államban, a Bergen megyei bíróságon
-
Az első amerikai papírpénzeken és a konföderációs állami
papírpénzeken
A
20. század korai évtizedeiben Liberty Istennő átvette Columbia
helyét, akit széles körben használtak nemzeti jelképként az
Egyesült Államokban a 19. században.
A
teljes Cobra bejegyzés, ahol ez a két hivatkozás található, itt
elolvasható:
Az
Istennő szabadságot akar, és szabadság lesz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.