Fordította
és összeállította: Takács Anikó és Czékus Viki
Cobra
Szentséges Egyesülés cikke itt olvasható magyarul, hálás
köszönet Rácz Anitának a fordításért! <3 :
Korábban
már készültek a Szexualitás témakörében más cikkek is,
melyeket itt olvashattok:
A
Plejádiak megkérték Cobrát, még hónapokkal ezelőtt, hogy olyan
cikkeket jelentessen meg a blogján, amelyek az új társadalom
megteremtéséhez nyújtanak segítséget. Beszélt nekünk a
Lélekcsaládokról, a Szexuális energiánkról és a Szentséges
Egyesülésről is.
Cobra
2018. július 8-i, Szentséges Egyesülés bejegyzéséből került
lefordításra a következő írás.
Az
eredeti angol itt:
Írta:
Iris
A
Szent Nász Misztériumai
A
történelem és a mágia egyik legizgalmasabb, leghomályosabb és
legvitatottabb témája a "hieros gamos", a "szent
nász".
Úgy
tartják, magába foglalja mind a szexet, mind pedig a rituálét,
így nem meglepő, hogy a történelem során sokakat vonzott -
gyakran éppen azokat, akiket nem kellett volna.
A hírnevet
jelentette számára, hogy Dan Brown 'Da Vinci Kódjában'
felhasználásra került a téma, ahol az író úgy mutatta be, mint
annak a módja, "ahogyan az ember elérhet egy pillanatnyi
csúcspontot, miközben az elméje kikapcsol, és megláthatja
Istent".
Brown
nem az egyetlen, aki ezt a megtapasztalást a tantrizmussal és az
orgazmus visszatartásával köti össze. Természetesen ő az is,
aki Mária Magdaléna szeméremtestét tekinti a Szent Grálnak.
A
hieros gamos meghatározásának kutatása során, mindenekelőtt
arra a kérdésre kell választ adnunk, hogy ki és mikor végezte
azt. Néhányan - beleértve Dan Brownt is - a templomi
prostitúcióhoz kötik, míg mások úgy tekintenek rá, mint az
ország királyának egyesülése a "földdel" - egy
főpapnő személyében - annak megújítása céljából.
A
görögök esetében ez még elvontabb volt. Ők az istenek közötti
házasságnak tekintették, és így az átlagos emberi lények
számára nyilvánvalóan elérhetetlennek. Csak a zsidó és a
középkori tradíciók idején került a szent nász a mágiával és
a rituálékkal összefüggésbe, és ezért lengi körül jelenleg
ez a nagy megszállottság.
1605-ben
Cesare della Riviera ( Az ő könyve „ A Hősök mágikus élete)
azt írta, hogy: "Európában ezeknek az ősi rituáléknak a
nyomai a Gnosztikus iskolákon, a Középkor és Reneszánsz
alkímista és kabbalisztikus áramlatain vezetnek keresztül, ahol
számos alkímista szöveg olvasható két szinten".
Mi
a szent nász?
A
legbensőbb lényegét tekintve a szentséges egyesülés, inkább
egy szakramentum (isteni kegyelmet közvetítő szent aktus), mint
egy rituálé. Egy férj és feleség között létrejött házasság,
amely szentséges természetű; egy olyan házasság, melyet az
istenek is megáldanak aktív részvételükkel, jelen vannak a két
emberi lény szerelmének aktusánál. A fókuszt tehát, a király
szexuális érintkezésére helyezni a főpapnővel, nagyrészt
tévedés, mivel a király azonos volt magával a főpappal, a
királynő pedig a főpapnővel.
A
20. században Carl Gustav Jung tanulmányozta a szent nászt a
Rosarium Philosophorumon (magyarul Filozófusok Rózsakertje)
keresztül, amely egy húsz fametszetből álló sorozat, melyet
1550-ben nyomtattak Frankfurtban.
A képek tisztán szexuális és
királyi természetűek: a királyt és királynét ábrázolják a
Nappal és a Holddal, egy ágyban, szexuális aktus közben, amelynek
eredményeként eggyé olvadtak és átalakultak. És e fametszetek
révén jutunk el a hieros gamos lényegéhez: ugyanis, a szentséges
nász elsődleges célja, hogy két egyenlő fél, ikerlélek, férj
és feleség, újra egyesüljön a hieros gamoson keresztül. Röviden
tehát, a hieros gamos, a szent nász, nem csupán egy egyesülés
volt akármely emberi lények között, hanem az ikerlelkek közötti
egyesülést jelentette.
Az
ikerlelkek fogalma - ismertebb nevükön lélektársak - olyan ősi,
mint maga a civilizáció. Ízisz és Ozirisz testvérek, valamint
férj és feleség is voltak: ikrek. Ahelyett, hogy ezt vérfertőző
kapcsolatnak tekintették volna, az ősi egyiptomiak inkább egy
olyan elképzelésként használták, amellyel egy összetett
metafizikai keretet ábrázoltak.
Ők
is - ahogy sok más vallásban - úgy tartották, hogy az emberi
lénynek van lelke. Ez a lélek egy olyan egység fele volt, amely
egy férfi és egy nő nemű félből állt.
Ez azt jelentette, hogy
minden élő emberi lénynek létezett egy tökéletes ikerlelke.
Ebben az életben a keresés, ennek az ikerléleknek a megtalálására
és a vele való újraegyesülésre irányult.
Ez volt a szerelmek
legigazabbika; a legnagyobb kutatás. Ha nem az Alkímia Mesterműve.
Az alkímista Nicolas Flamel azt állította, hogy csak akkor volt
képes teljesíteni a Mesterművet, amikor a felesége, Perenelle is
jelen volt, de az is elfogadott volt, hogy a házasságok többsége
itt a földön nem ikerlelkek között köttetett.
Mihelyt az
ikerlelkek rátaláltak egymásra, mindamellett, hogy megértették a
szeretet és rokonság igazi mélységeit, amelyet számos életükön
keresztül megosztottak egymással, a hieros gamos is teljesült egy
bizonyos ponton. És hogy mi volt az? Úgy tartották, hogy az Isten
személyesen "vesz részt" a szexuális aktusban, amely
során az emberi lények - nő és férfi - mindegyikét betölti
Isten női és férfi komponensének isteni esszenciája.
A
leginkább ismert történelmi példa erre Salamon király és Sába
királynőjének szent házassága. A történet arról szól, hogy
Sába királynője elutazott otthonából, hogy találkozzon
Salamonnal, azért hogy Szent Nászra lépjen vele.
Kathleen
McGowan regénye a "Szerelem könyve" erről szól.
Leírja,
hogy ősi történetek utalnak arra, hogy Istennek férfi és női
aspektusa is van. El (Isten legrégebbi elnevezése) és Asera
(Cobrától tudjuk, hogy ő Astara Ashtar ikerlángja).
A
monda úgy szól, hogy ők "meg kívánták tapasztalni a
nagyszerű és isteni szerelmet a fizikai formában és ebben a
kölcsönös kegyelmi állapotban gyermeket akartak nemzeni. Minden
lélek, akit megalkottak tökéletesen összeillett, ikrek voltak
ugyanabból az esszenciából..…Íly módon a Szentséges Egyesülés
révén alkották meg őket. A Bizalom és a Tudatosság Szent Násza
volt az, ami egyesítette a szerelmeseket egy testté."
A
Szent Nász szintén megjelenik az Énekek Énekében (30 szerelmi
énekből álló gyűjtemény) közvetlenül Salamon királyhoz
kapcsolódóan, ahol a vőlegény és a menyasszony egymás iránti
szerelmét hirdetik. A cím kihangsúlyozza, hogy ez minden énekek
közül a legszentebb, kiemelve ennek fontosságát.
Margaret
Starbird írónő rámutatott arra, hogy szoros párhuzam van az
Énekek Éneke és az egyiptomi Istennőhöz, Íziszhez írt
költemények között.
Természetesen
mind Salamon és Sába, mind Ízisz és Ozírisz ikerlelkek voltak és
ebből kifolyólag képesek voltak megtapasztalni a Hieros Gamos-t,
vagyis a Szent Nászt.
Az
Énekek Éneke rendkívül fontossá vált a kabbalistáknak,
különösen Zóhár könyvét követve, ami úgy gondolja, hogy az
Énekek Éneke a Szent Nász legfőbb példája. A Zóhár kabbala
szerint Isten létrehozott 10 szférát, melyet ő, mint örökkévaló
irányít és összeköt. Mindegyik szféra Isten egyik aspektusát
szimbolizálja, ahol ő érzékelhető akár nőként, akár
férfiként. A Shekina (vagyis Isten jelenléte) azonosul Malkuth-tal
(Menyasszony), aki az Énekek Énekében a nő. Az ő szerelemes
párja Yesod, aki Isten férfi mivoltját testesíti meg a
fallosszal, a férfi esszenciával.
A
zsidó vallásban Malkuth és Yesod, El, az atyai Teremtő Isten,
valamint az ő hitvese, Asera. Őt a bikával azonosították, míg
párját az Anya Istennővel. Csakugyan, azok a nők, akik
megtapasztalták a szentséges nászt, megfigyelték, hogy ezt az
anya istennői energiát is átélték, néhányuk pedig még
mentálisan is látogatást tett az istennő néhány szentélyében
az élmény során.
Az
ábrázolás azt is feltárja, mióta ismerték őseink ezt a
szentséges egyesülést: a bika és a földi istennő közötti
kapcsolat látható a Catal Hüyük falain, mely a Kr.e. 8.
évezredben épült.
Így
a hieros gamosnak helyesebben az ikerlelkek újraegyesülését
kellene jelölnie, testbe inkarnálódva, szexuális aktus útján,
Isten férfi és női aspektusának aktív részvételével: "Amit
tehát Isten egybekötött, azt ember ne válassza szét!"
Ez
a részlet a Szentséges Egyesülés című cikkből ide kívánkozik,
mert megtudtuk, hogy a Szent Nász nemcsak az Ikerlelkek között
jöhet létre:
„ A
Szentséges Egyesülés a lélektársak és ikerlelkek spirituális,
mentális, érzelmi, éteri, plazma és fizikai testeinek
egybeolvadása. Az ilyen egyesülés egy időtlen pillanatot teremt,
amikor a Fátyol áttörik és ez az időtlen pillanat, ha
szétterjed, a kulcs a fizikai halhatatlansághoz és/vagy a
Felemelkedéshez.”
Ez
az idézet Cobrától pedig a Lélekcsaládok című cikkéből való,
amelyben elmondja, hogy mit jelent az ikerlélek és mit a lélektárs.
Teljes fordítás itt olvasható:
„Azokat
az ugyanabba vagy másik két szomszédos lélekcsaládba tartozó
lélekcsalád tagokat, akik hatodik dimenziós Lelki Szerelem pozitív
egymásra hatás mintával (buddhikus tudat) teremtenek nagyon mély
lélekkapcsolatot, lélektársaknak hívjuk. Ez a barát/barátnő
archetípus kozmikus eredete.
Azokat
az ugyanabba a lélekcsaládba tartozó lélekcsalád tagokat, akik
valójában egy lényt alkotnak, amely lény két ellentétes
női/férfi polaritásra szakadt amikor a negyedik/harmadik
dimenzióba lépett, ikerlelkeknek hívjuk. Kapcsolatuk elér a
hetedik dimenzióba (atmikus tudat) és ez a nő/férfi, férj/feleség
és hős/istennő archetípus kozmikus eredete.”
Azok,
akik ezt az egyesülést már megtapasztalták, általában
lehetetlennek tartják leírni - "túlmutat a szavakon".
Ugyanakkor képesek lebontani az élményt néhány alkotóelemre.
A
férfiak eggyé válnak El-lel, miközben a nők találkoznak
Aserával, a "Mennyország Királynőjével". Az egyesülés
alatt teljesen lehetséges, hogy Asera vagy El erősebben van jelen
az egyik félben, mint a másikban. E találkozások során a
szexuális aktus felülmúlja a normális orgazmust - és különbözik
is tőle -, általában sokkal intenzívebb, hosszabban tartó és
összetettebb, amikor is maga az orgazmus inkább energetikai, mint
fizikai.
Ezen
isteni energia jelenlétére azonban nem kellene egymás
birtoklásának egyik formájaként tekintenünk. Általában az
emberi szexuális energiák is éppúgy jelen vannak, a szexuális
élmény pedig az egyensúly és a kölcsönhatás a két energia
között. Nyersen fogalmazva: a szent nász, egy "édesnégyes":
két emberi lény, valamint El és Asera között, akik velük együtt
és rajtuk keresztül működnek.
Mi
akkor a helyzet a hieros gamos, mint a templomi prostitúció egy
formájának hírnevével? Asera kapcsolódik a mezopotámiai
Istárhoz, akinek kultusza szentséges prostituáltakat is érint. De
vajon beavatottakként kellene-e nekünk e nőkre tekintenünk: olyan
nőkre, akiket arra készítettek fel és tanítottak, hogy hogyan
kellene a partnerek között a szentséges szexualitást átélni
annak érdekében, hogy egyesülésük szentséges nászhoz
vezethessen?
Érdekes
módon, a világ legrégibb verse, a "Gilgames-eposz"
elmeséli, hogy amikor Gilgames felfedezi a vadember Enkidut, elküldi
őt Shamhathoz, Istár egyik papnőjéhez.
Shamhat
azt az utasítást kapta, hogy tanítsa meg Enkidut, hogyan kell
kultúrált emberi lény módjára élni, azt sejtetvén ezzel, hogy
őseink a kultúrát kifejezetten azzal azonosították, hogy hogyan
kell helyesen szeretkezni - hieros gamos módjára.
Ezek
a példák, valamint Salamon és Sába példája is világossá
teszi, hogy a szent nász felfedezése nem mindenki számára
nyitott: ez csak az ikerlelkek „működési hatáskörébe”
tartozik.
Ezért
figyelte meg Flamel, hogy ez kizárólag Perenelle-ével volt
megvalósítható, aki nyilvánvalóan nem csak a felesége, hanem az
ikerlelke is volt neki. Mindamellett nem annyira egy rituáléról,
mint inkább a test, szellem és a lélek teljes összeolvadásáról
van szó: egyazon lélek két része egyesül a testben, így érvén
el a testben azt, amik az idők kezdetén voltak: az Egységet.
Ez
a Mestermű.
Ezt
az összeolvadást pedig "megszenteli" a hieros gamos
szentsége, amelyben az Isten maga, ki jelen volt e lelkek
elválasztódásánál az idők kezdetén, újra egyesül és
megáldja a két szeretőt.
Így
annak ellenére, hogy a tantrikus jógának, mint olyannak, nincs
hozzá semmi köze, a tantra mégis ismeri e tökéletes egyesülés
állapotát, és Samadhinak nevezi. Ez az az állapot, ahol a
résztvevők mindegyikének saját egyénisége feloldódik a
kozmikus tudat egységében - a két részegység újra eggyé válik.
A
tantrában az istenek nem El és Asera, hanem Sakti és Siva. Miután
"le van korlátozva" az ikerlelkekre, a szent nász nem
biztos, hogy hordozza mindazt a szexuális és rituális örömöt,
amellyel sokan fel akarják ruházni. Mindazonáltal, ez mindenek
legfontosabb szentsége, mivel ez a lélek küldetésének
beteljesülése az életben: megtalálni az ikerlelkét és újra
egybeolvadni vele, majd ebben a szerelemben folytatni életüket,
egyesülve.
Megjegyzés:
fentebb jeleztük és idéztük Cobrától, hogy még a Lélektársak
„hatáskörébe is tartozik”.
Azok
az emberek, akik már megtapasztalták a szentséges nászt,
egyetértenek abban, hogy egyedülálló élményről van szó.
Valaki azt mondta, hogy a szent nász során mindkét fél teljes
orgazmust ért el, bár mindez fizikai aktus nélkül történt -
fizikai kapcsolódás által, az egyik fél tökéletesen megélte
azt a szexuális stimulációt, amelyet a másik személy küldött
neki gondolatban - röviden tehát, a partnerek nem csak olvasták
egymás gondolatait, de kölcsönhatásba is léptek - mint a
kozmikus tudat egyetlen egységében.
Másvalaki
pedig úgy írta le, mint a "tökéletes boldogság", vagy
amilyen a "Mennyország" érzése lehet. A "Földi
Mennyország" érzése lehet valóban az, amiről a hieros gamos
szólt: a mennybeli ikerlelkek megtapasztalják isteni egységüket a
Földön.
Ahogy
fent, úgy lent?
A
legvégére szeretnénk mutatni egy kérdésre adott választ, melyet
ebben a témában találtunk
Cobrától:
2018.
április Felemelkedés Konferencia Budapest:
„K:
Elmagyaráznád a jelentőségét a Szentséges Egyesülés Nászának
Papnő és Pap között, abban a vonatkozásban, hogy ez a kozmikus
egységbe teljesen egybefonódott feminin és maszkulin isteni
alkímiai frekvencia hogyan tudja/fogja meggyógyítani, vagy
megtisztítani a bolygót és a plazma síkot, elősegítve az
áttörés megteremtését? Vagy: ha az Istennő egyetlen Papnőjét
vesszük alapul, ő hogyan képes gyógyítani a magasabb síkokon?
C:
Ha 90%-ban aktiválja a szív gyógyító képességét, meg tudja
gyógyítani a férfit. Képes eltávolítani a férfi legmélyebb
frusztrációit. Ha van egy papnő, aki képes meggyógyítani egy
férfi frusztrációját, ugyanez a helyzet. Mindez gyógyító
hatású, és bolygószinten segíti az áttörést.”
Ez
pedig szintén a Budapesti Konferencián hangzott el Cobrától:
A
Szent Nász Misztériumai
„A
nők alapvető bizalommal rendelkeznek (a gyermekneveléshez
bizalomra van szükség). Az implantátum miatt, valamint az 5000
éves bántalmazás miatt a nők számára nehéz a szexuális
energiát érezni. A nők számára tabutémává tették a szexuális
vágyaik nyílt és szabad megélését és kifejezését anélkül,
hogy a társadalom elítélné vagy megbélyegezné őket. Sok
kultúra mélyen a pszichébe ágyazza ezt a programot, már egészen
fiatal kortól. A sötétek nagyfokú végletekbe bocsátkoznak annak
érdekében, hogy megállítsák a férfiakat és nőket abban, hogy
valódi kapcsolatot találjanak. Amint ez a valódi kapcsolódás
megvalósul, akkor lehetséges az Isteni Egyesülés, a Hieros Gamos
(görögül Szent házasság). Ez az energia mély sebeket tud
begyógyítani, áttörést tud előidézni a Fátylon és
hozzáférést biztosít a Felsőbb birodalmakhoz.”
„Minden
programozási kísérlet ellenére a Fény áramlik a Fátyol
repedésein át és a Plejádi flotta a Szentséges Egyesülést
spirituális Szerelmük erejével támogatja.” - COBRA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.