2019. október 29., kedd

Matriarchális társadalom


Képtalálat a következőre: „matriarchális társadalom”

Fordította és összeállította: Réder Ágnes és Czékus Viki

Idézet Cobrától 2019. szeptember 25-i bejegyzéséből, melynek címe A Váltás:

"Csillagközi források azt közölték, hogy gyorsul a kozmikus váltás és az egész Univerzum az új kozmikus ciklusba való fázisátmeneten megy keresztül. Vagyis amit hamarosan megtapasztalunk, az nem csak a Galaktikus szuperhullám, hanem egy olyan szintű kozmikus váltás, amilyen még soha nem volt megtapasztalható az Univerzum teremtése óta.
A Galaktikus Központi Nap egyre aktívabb, még szubluminális sebességen is, mivel az előző galaktikus szuperhullám jele, ami fénysebességgel halad, tökéletesen összehangolódik azzal az új szuperhullámmal, ami rendkívül hamar meg fog érkezni. Egyre közelebb kerülünk a váltáshoz.
A Fényerők azt is mondták, hogy annyi Istennő energiát kellene lehorgonyozni a planetáris energiarácsba, amennyit csak lehetséges, hogy stabilizáljuk a helyzetet. Atargatisz egy sellő Istennő aki a Szíriusz Csillagrendszerből származik, és egy tojás formájú járművel ért földet az Eufrátesz partján sok ezer évvel ezelőtt. Az archetípusát később a Cabal eltorzította, de az ő eredeti energiája az egyik kulcs energia a békés átmenethez az Esemény-utáni társadalomba.

A jelenlegi eltorzult kultúrában a szexuális energia új megvilágítására van szükség."

A teljes bejegyzés itt elérhető:

Ebből a bejegyzésből került lefordításra egy cikk, mely angolul itt található:

Képtalálat a következőre: „matriarchális társadalom”

Szex a mi különös világunkban ~ Miért jelent a matriarchátus jobb szexet és jobb társadalmat?

Írta: Dr. Kate Lister

Itt az ideje, hogy összezúzzuk a patriarchátust (apajogú, férfijogú rendszer) és engedjük, hogy a nők irányítsák a világot.

A mostani rovatban: Szex a mi különös világunkban, Dr. Kate Lister, a Leeds Trinity University szexuáltörténésze annak lehetőségeit kutatja, hogy világszerte hogyan közelítik meg az emberek a szerelmet, a szexualitást és a házasságot.

A görög mitológia szerint az amazonok olyan harcos nők voltak, akik megtagadták, hogy férfiakkal éljenek. Mindez eddig igen észszerű. Az amazonok, túlélésük biztosítása érdekében évente egyszer meglátogatták a szomszéd törzset, a gargareusokat, hogy szeretkezzenek a törzs férfitagjaival.

Megj.: A gargareusok talán csak a mítoszokban létezett ókori nép. Sztrabón szerint a Kaukázus mentén, az amazonok szomszédságában laktak, akik velük szaporodás céljából érintkeztek is. A két nép évente 2-2 hónapot töltött el közösen, azután a megszületett gyermekek közül a fiúkat visszaküldték az apjukhoz, a leányok az amazonoknál maradtak.

Amint az amazonok megkapták amit akartak, megváltak szeretőjüktől akár egy rongyos zsebkendőtől, és hazatértek remélhetőleg várandósan. Kilenc hónappal később megtartották az összes leánygyermeket, a fiúkat pedig vagy visszaküldték az apjukhoz, vagy hagyták őket meghalni valahol egy hegyoldalon. Kegyetlen.

"Amikor nők veszik át az irányítást, mindenkinek jobb az élete - és persze a szex is sokkal, de sokkal jobb."

Legtöbbünket a "matriarchális társadalom" kifejezés a mitikus, spermarabló, lándzsával harcoló, férfiakat leigázó amazonok világára emlékeztet. Ám az antropológusok nem győzik hangsúlyozni: a matriarchátus nem a patriarchátus ellentéte. Nem olyan világot jelent, ahol a nők uralkodnak a férfiak felett.

1551896579657-Sex-Matriarchy-Female-xx-1-of-1

Egyszóval a matriarchális társadalom olyan, ahol a nők nem érnek kevesebbet erkölcsileg pusztán azért, mert nők, ahol a hatalmat megosztják a két nem között, és ahol az anyákat helyezik a társadalom középpontjába. És, hihető vagy sem, még most is létezik számos matriarchális társadalom a világon.

Heide Göttner-Abendorth a matriarchális társadalmak
világhatóságának vezetője, ő alapította a Modern Matriarchális Tudományok Nemzetközi Akadémiáját (International Academy for Modern Matriarchal Studies) és a Matriarchális Spiritualitást (Matriarchal Spirituality) 1986-ban. Úgy definiálja a matriarchális társadalmat, mint ami négy szinten működik: gazdasági -, társadalmi -, politikai - és kulturális szinten.

Gazdaságilag a matriarchális társadalom nem örökíti a vagyont fiú-ágon. Inkább mindent megosztanak, és a közösség mátriarkája felelős a források szétosztásáért a törzsön/nemzetségen belül. Társadalmilag az anyaságot helyezik a középpontba - még a férfiak is elfogadják mindazt, amit az anyaság jelent. A gyerekeket együttesen nevelik a matriarchális közösségen belül, mivel mindenki a gyermekek anyja.

1551894638843-Sex-Matriarchy-Female-x-1-of-1

A matriarchális közösségekben a nőket nem zárják ki a politikából, ehelyett a férfiak és a nők együttesen hozzák meg a közösség egészét érintő döntéseket. Kulturális szempontból ezek a közösségek Női Istenségeknek hódolnak és a természetre nőneműként tekintenek.

De mi van a szexszel? Nos, örülök, hogy érdekel. Történelmileg visszatekintve a patriarchális társadalmakban a vagyon mindig férfiágon öröklődött, annak érdekében, hogy biztosak lehessenek abban, hogy a hatalom és a vagyon mindig egyenes ágon száll tovább apáról fiúra. Így a nők szexualitását és szaporító szerveit/nemi szerveit szigorúan korlátozták annak érdekében, hogy biztosítsák a törvényes utódlást, emellett a női szexualitás szégyenletes és rossz dolognak számított.

A matriarchális társadalomban nincsen férfiágú leszármazás, és mivel a gyermekeket együtt nevelik, nem számít, ki a biológiai apa. Tehát el lehet képzelni, hogy a szex, és a női szexuális élvezetekhez való hozzáá
llása nagymértékben különbözik a miénktől.

1551893417207-Sex-Matriarchy-Female-2-of-5

Dél-Nyugat Kína Jünnan és Szecsuan tartományában él a mosuo
törzs, amit gyakran úgy emlegetnek, mint Kína utolsó matriarchális társadalmát. Bár számuk mára csökken, a mosuokról szóló feljegyzések visszanyúlnak legalább Kr.e. 750-ig, amikor a kínai krónikák úgy nevezték szülőföldjüket, hogy 'nu kuo' vagy 'a nők birodalma'.

A mosuo nők nem házasodnak, annyi szeretőt tartanak, amennyit kívánnak, és nincs olyan szavuk, hogy 'férj', vagy 'apa'. A szeretők nem élnek együtt, de éjszaka a nő hívja be hálótermébe a férfit egy látogatásra. Ezt a megállapodást úgy hívják, hogy 'sétáló házasság', és úgy tekintenek rá, mint amihez a benne résztvevő páron kívül senkinek semmi köze. Egy sétáló házasság tarthat hosszú ideig, vagy egy éjszakát, de senki sem várná el, hogy valakinek csak egy ilyen megállapodása legyen egész életében.

A szakítás hasonlóképpen felhajtásoktól mentes - vagy a nő nem engedi be a szeretőjét többé, vagy a férfi nem megy többé a nőhöz. 
Jelentőségteljes beavatási rítus, amikor egy anya odaadja lányának saját hálóterme kulcsát, tehát a lány is elkezdhet szeretőket meghívni – ami mindenképpen üti azt a megoldást, amikor a lány kap egy példányt az Usborn Élet Tényei könyvből miközben megmondják neki, hogyan húzzon óvszert egy uborkára.

Megj.: Az Usborn sorozatban az Élet Tényei című könyv egy felvilágosító könyv a pubertásról, szexualitásról, higiéniáról, egészséges táplálkozásról.

1551893393664-Sex-Matriarchy-Female-1-of-5

A khasik Észak-Kelet Indiában élnek, számuk kb. egymillió. A 'kha-si' azt jelenti 'anyától született'. Több ezer éve élnek matriarchális társadalomban. A közösség tulajdona anyáról lányra száll, a gyerekek az anyjuk nevét kapják, és a nős férfi vagy együtt él a feleségével, vagy csak éjszakánként látogatja szexuális céllal. A válás igen egyszerű: mindketten kijelentik, hogy nem akarnak többet együtt lenni. Egy khasi nőnek így több férje van élete során.

1551893374415-Sex-Matriarchy-Female-4-of-5

Habár sok matriarchális társadalom ősi múltra tekint vissza, vannak újabb példák is. Dél-Kelet Brazíliában, Noiva do Cordeiro kicsi városa 300 embernek ad otthont és nők irányítanak mindent. A várost 1891-ben alapította Maria Senhorinha de Lima, akit száműztek otthonából és az egyházból miután szerelméért elhagyta férjét. Szajhának és házasságtörőnek bélyegezték, de ezután Maria a helyi szexmunkásokkal, akiket szintén kitagadott az egyház, női közösséget alapított. Mára a nők továbbra is e közösségben élnek és zöldségeket, kézműves termékeket árulnak szex helyett. Noha néhányan férjhez mentek, férjeik a városon kívül dolgoznak.

1551893348212-Sex-Matriarchy-Female-5-of-5

Alpine község Alabamában kizárólag női társadalom, melyet 1997-ben mint leszbikus közösséget alapítottak. Alpine egyike volt a számos leszbikus kommunának, melyek az 1970-es években jöttek létre, amikor forradalmár nők egy csoportja tábort alapított Florida tengerpartján, St. Augustinban. Ma Alpine kb. 108 holdon terül el és 17 nőnek ad otthont.

Az ott lakók földműveléssel foglalkoznak napközben és rendszeres közösségi tevékenységet szerveznek, mint például olvasóestek és éjszakai "telihold körök". Ha bárkit érdekel, Alpine község mindig szívesen lát új tagokat, hogy bővítse köreit - feltéve, hogy az illetőnek nincs Y kromoszómája.

Beyonce egyik dalában arról énekel, hogy a lányok 'irányítják a világot'. Habár ez még
most nem teljesen igaz, a fent említett matriarchális társadalmak mégis megmutatják, hogy a nők képesek rá, és tényleg uralkodnak néhány helyen e világon. Felépülhetnek közösségek matriarchális elvek alapján, melyek szükségleten alapulnak hatalom és uralkodás helyett. Sőt, ha a nők veszik át az irányítást, mindenki jobb életre számíthat - és persze a szex is sokkal, de sokkal jobb.

Megj.: Dr. Kate Lister a szexualitást vizsgálja a történelem folyamán, író és egyetemi oktató a Leeds Trinity Egyetemen az Egyesült Királyságban. Van egy saját blogja Whores of Yore (Régmúlt idők Szajhái) néven. 
Képtalálat a következőre: „Dr. Kate Lister”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.