Mielőtt
belekezdenénk, szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy több,
Cobra vagy Untwine által említett Istennőről készült már
összefoglaló, ha valaki szeretné őket elolvasni, itt találhatóak:
1.
Ízisz:
2.
Pleroma:
3.
Dou Mu:
4.
Astara:
5.
Kuan Yin:
Hszi-vang-mu
(Xi Wangmu),
magyarul: Nyugati anyakirálynő, vagy Nyugati Királyi Anya, a
nyugati égtáj úrasszonya. Kínai halhatatlan Istennő. Egyes
legendák szerint ő birtokolja a halhatatlanság varázsszerét.
A
középkori taoizmusban
és a folklórban Hszi Vang Mu a halhatatlanok Kunlun hegyi
paradicsomának gazdasszonya, ahol a halhatatlanság őszibarackjai
(kínaiul: pan-tao, vagyis az örökélet őszibarackja) teremnek.
Kunlun
hegy, legmagasabb pontja 7167m
A
taoisták úgy tartották, hogy Hszi Vang Mu az éterből született,
vagyis a női princípiumot képviselő jin
lényegű lény.
A
középkori képeken Hszi-vang-mut gyönyörű fiatal nőként
ábrázolták, udvari öltözékben, hajában hajtűvel, gyakorta egy
pávaszerű madár kíséretében vagy ülve.
A
pávaszerű madár tulajdonképpen egyfajta hatalmas főnix madár
mellette, amit kínaiul feng huangnak hívnak.
A
feng huang vagy kínai főnix csodálatos madár a kínai mitológiában,
a tollas lények ura. Leginkább
a béke és a felvirágzás jelképének
tartották, és rendkívül pozitív és
uralkodó
szimbólum,
akárcsak a sárkány. A taoista legendák szerint a halhatatlan
szentek olykor a feng huang hátán utazták be az eget, ahogy
Hszi Vang Mu is.
25000
évvel ezelőtt nagyon sok halhatatlan (kínaiul: xian) hagyta el a
Bolygó felszínét, többek között keleten is. Abban az időben
jött létre az ázsiai Agarthai Hálózat.
Egy
földalatti Fénykirályságot hoztak létre, amit „Barlangi
Mennyország”-nak neveznek. Több ilyen barlang is létezik, az
egyikben Cobra készített egy fotót 2014 decemberében, amikor az
Ellenállási Mozgalom és a Kelet Agarthai Hálózat egyesült:
Egy
ilyen Barlangi Mennyországban él Hszi Vang Mu is. A
kínai taoisták úgy tudják, hogy ezek
a barlangok
Agarthába vezető portálokként
szolgálnak.
Kínában
sok ilyen barlang, hegyi üreg, föld alatti terület található,
amik szent helyek, és otthont adnak „ a Termékenységnek, az
Életnek, és azon Őrző lényeknek, akik a megújulást és
felavatást választották, mellyel a halhatatlanság is elérhető.”
Ezek a Barlangi Mennyországok védelmet és menedéket nyújtanak az ottaniaknak, mivel a Föld belsejében helyezkednek el, ezért sok kultúra a nőiséggel, az anyaméhvel azonosítja őket. Földanya méhe, ami elősegíti a regenerációt és a születést jelképezi. Gyönyörű, szent helyek találhatók Gaian belül (szentségesek, akárcsak sok kultúrában a fák és a hegyek), ahol misztérikus szertartások, különböző ünnepségek voltak tartva. Az ilyen szent barlangokban sokszor folyik egy kis patak vagy forrás, mely sok kultúra szerint segít a gyógyulásban és elősegíti a megérzés képességének fejlődését.
Tíz
nagyobb és harminchat kisebb ilyen Barlangi Mennyország van számon
tartva. A 10 legnagyobbak: a Wangmu hegyi barlang, a Weiyu, a
Xicheng, a Xihuan, a Qingcheng, a Chicheng, a Luofu, a Gouqu, a Linwu
és a Kuocang hegyi barlangok.
Íme
egy egyperces videó a Luofu hegyről és az ott található taoista
templomokról:
A
Wangmu hegyhez kapcsolódik egy legenda: miszerint a Sárga Császár
egy oltáron a hegyen áldozatokat mutatott be a Mennyeknek, melyért
cserébe olyan iratokat kapott, amik hozzásegítették a
halhatatlansághoz.
A
leírás neve: A kilenc elixír könyve, ami egy alkímiai szöveg.
(Az alkímia egy ősi beavatási rendszer, ami titkos
praktikákra épül.
Metafizikai szempontból általában a lélek megtisztításának,
felemelésének, megváltásának és megistenítésének (Opus
Magnum) folyamatait rejti és tárgyalja.)
A
Sárga Császár, más néven Huang-ti lett az első halhatatlan a
taoisták szerint ezen szövegek segítségével, aki bölcs uralkodó
volt
és nagy tiszteletnek örvend Lao-ce-val együtt, aki a taoizmus
másik tekintélyes alakja.
Még
annyit a taoizmusról, hogy az
egyik központi témája az élet meghosszabbítása, sőt magának a
halhatatlanságnak az elérése volt, melyet különféle alkimista
és egyéb gyakorlatokkal igyekeztek megvalósítani.
Cobrától
tudjuk, hogy a Csillag Testvériségének 12 véne a Himalája egy
bizonyos, fel nem fedett föld alatti részén 26000 éve ugyanabban
a fizikai testben él.
A Csillag Testvérisége Xi WangMu-n, a Halhatatlanság Istennőjén keresztül átadta a halhatatlanság titkait a Kék Sárkányoknak több ezer évvel ezelőtt.
A Csillag Testvérisége Xi WangMu-n, a Halhatatlanság Istennőjén keresztül átadta a halhatatlanság titkait a Kék Sárkányoknak több ezer évvel ezelőtt.
Erről
a titkokról, amit Cobra fedett fel számunkra itt olvashatsz:
A
Kék Sárkányokról itt olvashatsz:
és
itt:
Fentebb
került említésre, hogy Hszi Vang Mu az, aki az örök élet
őszibarackjaival foglalkozik a kertjében a Kunlun hegyen. Íme egy
leírás erről a gyümölcsről és az Istennőről.
„ÕSZIBARACK
(tao)
Az őszibarack (Prunus persica) igen jelentős helyet kapott a kínai mitológiában, hagyományokban. Emberemlékezet óta termesztik, és Perzsián keresztül igen korán eljutott Európába is, ahogy erre tudományos elnevezése is utal.
Az őszibarack (Prunus persica) igen jelentős helyet kapott a kínai mitológiában, hagyományokban. Emberemlékezet óta termesztik, és Perzsián keresztül igen korán eljutott Európába is, ahogy erre tudományos elnevezése is utal.
Az
őszibarack
Nyugat-Kína hegyvidékein őshonos.
Az őszibarackot
éppúgy kedvelik ízletes gyümölcséért, mint virágaiért.
A
fákat tavaszonként rózsás felhőként
beborító virágokat számos irodalmi alkotás fennkölten dicséri,
méltatja. A kínaiak varázserővel
ruházták fel magát a fát, az ágait, virágait, de különösen a
gyümölcsét. Démonűző
szerként, gyógyszerként, járványok idején amulettnek
használták.
Az
őszibarack
általánosan elterjedt tiszteletét tovább erősítették
azok a taoista legendák, amelyek Hszi
Vang Mu-ról és a
halhatatlanság barackfáival beültetett kertjéről
szólnak, s elmondják, hogy a halhatatlanság barackjai csak minden
háromezer évben egyszer érnek be.
Az
őszibarack
emiatt a halhatatlanság egyik legfontosabb szimbólumává vált: a
halhatatlanság és a hosszú élet istenét gyakran ábrázolják
úgy, amint éppen megszületik, kibújik egy barackból.
Ezenkívül
a barackvirág a nő,
a menyasszony szimbóluma is: tavasszal, a lakodalmak idején a
menyasszonyt mindenképpen megajándékozzák virágos barackággal.
Ragyogó
rózsaszín virágait gyakran hasonlítják gyönyörű
hölgyek hamvas arcához. A szélnek, esőnek
ellenállni nem tudó szirmai a tovasuhanó ifjúság mulandóságára
emlékeztetnek. A virágnaptárban a 3. hónapot az őszibarackkal
szimbolizálják.
Tao
Yuanming, a híres költő
"Az őszibarack-virágos
forrás" című
története egy varázslatos taoista ihletésű
csodálatos mese a boldogság földjéről,
amely máig népszerű
olvasmány.
Másik
híres irodalmi vonatkozása a Nyugati utazás című
regényhez kapcsolódik,
amelyben Sun Wugong, a majomkirály, a mennyben megdézsmálja az
egyébként szigorúan őrzött
halhatatlanság barackjait, és így ő
is halhatatlanná válik.
A
fa gyümölcsét, mely az egyik oldalán piroslik, a hosszú élet
jelképeként képzelték el, emiatt terjedhetett el náluk (kínaiak)
az a szokás, hogy az újévi jókívánságok mellé gondosan eltett
(tartósított) őszibarackot ajándékoztak egymásnak. Lényegében
e hagyomány folytatódik abban a szokásban, hogy születésnapi
ajándékként a halhatatlanságot jelképező stilizált
őszibarackkal díszített süteményeket, kekszeket adnak az
ünnepeltnek. Ez a gesztus annak óhaját fejezi ki, hogy a
megajándékozott hosszú életű legyen.
A
taoista bölcsekhez hasonlóan, sokan még ma is úgy gondolják,
hogy aki sok őszibarackot eszik, annak teste nem enyészik el a
világ végéig.
Szun,
a kőszerzetes állítólag azért vált örök életűvé, mert
megette a géniuszok kertjéből ellopott, halhatatlanság
őszibarackját.
E
tulajdonsága jelenik meg a gyümölcsnek a Nyugat Anyakirálynéjának
a Kunlun hegyi palotája közelében lévő őszibarackosáról szóló
mesében is, mely azt mondja, hogy a kert fái csak 3000 évente
virágoztak, és a gyümölcsöknek további 3000 évre volt
szükségük, hogy megérjenek. Úgy tartották, hogy aki eszik egyet
ezekből a barackokból, pontosan annyi ideig fog élni, mint amennyi
időre a gyümölcsöknek szükségük volt, hogy éretté váljanak.
Ha pedig a szerencsés halandó az őszibarack keserű magját is
lenyeli, örök élet, vagyis halhatatlanság vár rá.
Tao
Jüanming verse az egyik legszebb régi kínai szimbolikus mese.
Ez
a vers arról szól, hogy eltévedt egy halász az erdőben, s amint
a folyó mentén fölfelé haladt, egy szakadékhoz jutott, amely
tele volt virágzó őszibarackfával.
Ennek
a szakadéknak a végén egy kis hegy volt, és abban egy barlang,
amelyen áthaladva egy más országba jutott, ahol jóság és
megelégedettség uralkodott. Mindenütt jólétben éltek, mindenki
udvarias és előzékeny volt embertársaival szemben, de az ottani
lakosok még úgy öltözködtek, mint ők ötszáz évvel azelőtt,
az első császár idejében.
Jó
idő múlva a halász visszatért hazájába, és elmondta a
falubelieknek, milyen csodálatos országban járt. Erre mindenki
nagyon kíváncsi lett a „csoda országra”, sőt még a tartomány
kormányzója is csatlakozott a tömeghez, amely fel akarta azt
keresni.
Ám
az útjuk hiábavalónak bizonyult, a „csoda ország” bejáratát
sehol sem találták. Így jött rá végül a halász arra, hogy
soha többé nem látja viszont ifjúsága „őszibarack virágos
napjait”, rózsás álmait és ideáljait, hiszen azok az életben
csak egyszer adatnak meg.”
Cobra
2017-ben
volt egy fontos helyzetjelentése képekben, melynek az „Őszibarack
virágos forrás” nevet adta. Mindaz,
ami Tao Jüanming könyvében le van írva, hamarosan igaz lesz és a
minden napunk tele lesz vidámsággal, csodákkal, jóléttel.
Köszönet Steven Smaly-nek az ott található értelmezésért! :)
Itt
olvasható:
A
könyvel kapcsolatosan folynak tervek, melyről Cobra ebben a
cikkében ír:
Sőt
egy interjú során is kérdezték Cobrát ezzel a témával
kapcsolatban, íme a részlet:
„PFCC
- Kétszer is megemlítetted a blogodon az Őszibarack-virágos
forrást. A Jin dinasztiából származó kínai költő, Tao
Jüan-ming leírásában szereplő Őszibarack-virágos forrás
ugyanaz, amiről te is említést tettél? A föld alatti Agarthai
hálózatnak a része?
COBRA
- Igen. Igen.
Azért
tudunk ennyi mindent ezekről a dolgokról, mert:
PFCC
- A kínai kultúra miért az egyetlen, amelyet megőriztek és amely
fennmaradt az elmúlt 5000 évben?
COBRA
- Mert az ősi Kína olyan politikát folytatott, ami stabilan
tartotta a civilizációját és nem veszítette el a hatalmát a
határain túl való katonai terjeszkedéssel.”
Hszi Vang Mu az egyik legrégebben ismert Istennője Kínának, így írnak róla: „Nagyon magasan a föld és a menny határán él. Kertjét felhők rejtik el. Ő uralja az idő és a tér kozmikus erejét és a Nagy Göncöl Konstellációt.
Az újjászületés energiái egyfajta felhőként veszik őt körbe. Akik eljönnek hozzá, megkaphatják tőle a halhatatlanság elixírjét. A Kunlun hegy, ahol az Istennő él különleges, misztikus időn kívüli hely, ahol soha nincs fájdalom és halál. Csakis örömzene, költészet, tánc és isteni ünnepek. Paradicsomi hely, ahol Hszi Vang Mu irányítja a Kozmikus ciklusokat. Az ő varázslatos birodalmában az idő alig érzékelhető, „ezer év csupán csak egy pillanat”. Ha valaki odalátogatna és mondjuk elfordítaná a fejét egy másodpercre majd vissza, egy szempillantásra évmilliók telnének el.”
A
legvégére egy kínai zenével szeretnélek meglepni benneteket,
melynek címe Szabad Hegyek. Kellemes zenehallgatást kívánok!
„Az
orchidea nem veszíti el illatát, csak mert senki sem szagolja, a
csónak nem süllyed el, csak mert senki sem ül benne. A bölcs nem
hagyja el az Utat, csak mert senki sem ismeri azt.” Lao-ce
Mint mindig ,most is maximális odaadással írtál,élvezetesen és érthetően .Köszönöm ,nagyon jó volt olvasni -tanulni ! <3
VálaszTörlésDrága Viki! Köszönöm ezt a csodás összefoglalót.
VálaszTörlés